Home / Behandelingen / Armliftoperatie

Een armliftoperatie is een ingreep aan de onderkant (binnenkant) van de bovenarm. Dit is een operatie die voornamelijk bij vrouwen wordt uitgevoerd. De reden voor een armliftoperatie is vaak omdat de huid losser en slapper is geworden of is gaan hangen. Dit kan een gevolg zijn van het ouder worden. Naarmate men ouder wordt verliest u spiermassa en wordt uw bindweefsel ook zwakker. Een andere oorzaak van een losse en/of slappere huid bij de bovenarm kan ook komen door bijvoorbeeld gewichtsverlies.

Hoe gaat een armliftoperatie in zijn werk?

Een armliftoperatie duurt om en nabij de 1,5 uur en gebeurt onder een volledige narcose. In de meeste gevallen kan de patiënt dezelfde dag alweer naar huis.

Wat zijn neveneffecten van een armliftoperatie?

Net zoals vele andere operaties, zijn er ook aan een armliftoperatie na-effecten verbonden. Dit kunnen bijvoorbeeld zijn:

-      Tijdelijke blauwachtige tot geelachtige huidverkleuring, met gevoelsvermindering en zwelling

-      Een pijnlijk brandend gevoel bij het bewegen. De pijn kan gemakkelijk verholpen worden met paracetamol

Wat zijn de risico’s van een armliftoperatie?

Voordat u beslist om een armliftoperatie uit te laten voeren, is het altijd verstandig om na te gaan wat de eventuele risico’s voor u kunnen zijn. Mocht u hierover meer informatie willen of met een deskundige hierover willen communiceren, dan staan wij altijd voor u klaar.

Eventuele risico’s die gepaard kunnen gaan met een armliftoperatie:

-      Asymmetrie

-      Littekenverbreding

-      Huidoneffenheden, vooral bij slappe oudere huid.

-      Pigmentatiestoornissen

-      Bloeding

-      Infectie

Hoe ziet de herstelperiode eruit na de armliftoperatie?

Na iedere operatie moet u herstellen. Dat geldt ook bij deze operatie. Houdt u rekening met het volgende:

-      Na één tot twee weken kan u uw werk hervatten

-      Niet actief sporten tot 4 weken na de ingreep

-      De zwelling is na 12 weken volledig verdwenen. Dan is het eindresultaat ook definitief bereikt.

-      Meteen na de ingreep wordt een drukverband op de behandelde zone aangebracht. Draag deze zoveel mogelijk gedurende de eerste zes weken.

breasts-surgery.jpg

Stel uw vragen over deze operatie

Heeft u vragen over een armliftoperatie? Of wilt u bijvoorbeeld uw oogleden laten liften? Neem vrijblijvend contact met ons op via +32 3 744 20 79, of via ons contactformulier. Wij streven naar een op het lijf geschreven oplossing voor iedereen. Zo voelt u zich prettiger in uw lijf, zodat u vrolijker in het leven staat. Wilt u eerder een borstlift laten doen of pigmentvlekken laten verwijderen? Ook dan zit u goed bij ons! Vraag gerust om meer informatie.